Pani Aleksandra jest logopedą, dyplomowanym specjalistą wczesnej interwencji logopedycznej, certyfikowanym diagnostą ADOS-2, pedagogiem specjalnym, wykładowcą akademickim.
Doświadczenie zawodowe zdobywała przez lata pracy w ośrodkach diagnostyczno-terapeutycznych oraz placówkach medycznych. Jest współautorką książki „GORA – Gesty Obrazujące Ruchy Atykulatorów”, a także licznych artykułów poświęconych profilaktyce, terapii logopedycznej oraz wczesnej interwencji. Uczestniczyła w adaptacji i walidacji polskich wersji narzędzi do diagnozowania zaburzenia ze spektrum autyzmu: ADOS-2 i ADI-R. Swoją wiedzą dzieli się ze studentami jako wykładowca akademicki.
Jako logopeda zajmuje się:
– pacjentami z zaburzeniami komunikacji o różnej etiologii,
– zaburzeniem ze spektrum autyzmu,
– pacjentami z zaburzeniami artykulacji,
– opóźnionym rozwojem mowy,
– wczesną interwencją logopedyczną,
– wspomaganiem rozwoju dziecka z grupy ryzyka okołoporodowego,
– oceną wędzidełka języka.
Wybrane kursy i szkolenia:
– Szkolenie ADOS-2 i ADI-R
– Szkolenie Monitorowanie rozwoju niemowląt i małych dzieci w Polsce w kierunku Spektrum Zaburzeń Autystycznych: The Social Attention and Communication Study – Revised (SACS-R)
– Szkolenie „Stosowanie Profilu Psychoedaukacyjnego, Wydanie 3, Wersja polska (PEP-3-PL) w diagnozie funkcjonalnej dzieci ze spektrum autyzmu”
– Szkolenie podstawowe z zakresu programu rozwoju komunikacji MAKATON
– Szkolenie całościowe zaburzenia rozwoju – ich przyczyny i diagnostyka oraz obserwacja, ocena i planowanie terapii
– Specjalistyczne Warsztaty Neurologopedyczne Wczesne wspomaganie funkcji oralnych dziecka w świetle koncepcji NDT-Bobath
– Kurs fizjoterapia w neonatologii
Wybrane publikacje:
– Karwowska A. (2020): Terapia logopedyczna dziecka z ASD z nadwrażliwością lub podwrażliwością dotykową obszaru orofacjalnego, w: Kwasiborska-Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD), Wyd.APS, Harmonia Universalis, s. 349-360
– Karwowska A. (2020): Wykorzystanie gestów obrazujących ruchy artykulatorów ©GORA w terapii logopedycznej dziecka z ASD, w: Kwasiborska-Dudek J., Emiluta-Rozya D. (red.) Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD), Wyd.APS, Harmonia Universalis, s. 393-404
Wybrane konferencje:
– Bieńkowska K. I., Jedlińska A., Karwowska A. : Współpraca zespołu w procesie kwalifikacji do wszczepienia implantu ślimakowego, 2019, XVI Ogólnopolska Konferencja Logopedyczna pt. Interdyscyplinarność w logopedii – konieczność czy nadmiar? 2019,
– Więcek-Poborczyk I., Lorens G., Karwowska A. : GORA (Gesty Obrazujące Ruchy Artykulatorów) – metoda wspomagająca terapię logopedyczną, 2019, VIII Rzeszowska Sesja Logopedyczna „Kiedy język giętki nie umie powiedzieć tego, co pomyśli głowa” – metody alternatywnej komunikacji w terapii logopedycznej 2019
22 100 52 82